2018. november 28., szerda

Szándékosan a nehezebb,hosszabb ,és csodás tájat és élővilágot tönkretevő útvonalat választották az M100-as nyomvonalának Kesztölc Leányvár közelében

-Kesztölc község honlapján olvastam hogy az M100-as új elkerülő út útvonalának azt a verzióját fogadták el ami Leányvár falu elején metszi át a 10-es utat.(most elbizonytalanpdtam hogy talán csak a helyi bizottság fogadta el....remélem)

-Kétféle verzióból lehetett választani az egyik egy teljesen jellegtelen "szűk" völgyben fele olyan hosszon elérte volna a célját,ugyanúgy átlépett volna 1 patakot,és a 10-es utat.Sőt a terep könnyű egyenes enyhe lankával.

1db ipari csarnok van az útjukban amit sok év után kb 1 vagy fél éve vett meg valaki és kezdte el rendbehozni,teljesen véletlenül persze.
És egy másik mellettelévőt is megvásárolt valaki,szinte egyidőben de az nem esik az útjába az útnak.


-A B verzióban viszont 4db komoly dombot és erdőt kell áthidalniuk,löszös ócska talajú ebből 3 domb,3szor kell patakot átlépniük,az egyiknél hatalmas talajvízes terület veszi körül.És ma láttam egy fúrt talajmintavételi lukat ahol 2m-re a szántóföld alatt állt a víz a lukban ,tehát talajvíz van egy olyan szántóföld alatt amit én most a szuperjó földminőségű kategóriába soroltam.

Ennél a nyomvonalon idén nyáron felvásárolta valaki a közeli földeket és rózsát csipkebogyót ültetett,rohamtempóban megcsinálták,kb 1 hete elkezdte bekeríteni az egészet,rengeteg madárkiülőnek kinéző acéltalpas rúddal szórta tele a dombokat.

A Kesztölci weboldalon olvastam hogy fel kell vásárolnia az államnak egy méhészetet mert útba esik?

Hát én aki egész életemben arra jártam tudom hogy nincsen sehol méhészet a Kesztölci részen ami útba esik,hacsak nem a csipkebogyós földekből Leányvár felé nem e az lesz.

Lényeg a lényegben ,adott egy jellegtelen üres csúnya kis völgy ami rövidebb úton könnyedebben beépíthető és van egy csodaszép érintetlen táj hatalmas pusztaság háttérben a Pilissel ,rengeteg az őz és a vadmadár, róka pockozik napközben rajta ,gémek állnak a lápos földeken,lovasok lovagolnak,kutyások sétálnak,motorosok motoroznak.Horgászok mennek a tóra.Egy érintetlen elzárt csendes táj.

Rádásul a falu elejét az első utcát is értini ez a B verzió,lényegében ekkor 2db autóút fog találkozni a falu elején az ottlakók legnagyobb örömére miközben az A verzióban a jellegtelen könnyű kis völgyben teljesen a falun kívül haladt volna.

Fotókra egyszerűen berajzoltam a B verzió útpályáját persze primitív módon gyorsan ,megcsinálhattam volna 3d-ben is.

A végén van 2 videó amin őzek futnak,majd őzek előterében egy sas vadászik,van még rókás videóm is,bármennyiszer megyek mindig látok őzeket,télen csordában.Tehát ha megvan a minsztériumi döntés és nem értem félre akkorKiválasztották a szebb táj tönkretételét a nehezebb terepet és a hosszabb útvonalat egyazon célhoz.


Mindegyik fotóba bele kell képzelni az autópályát/utat,ezek mindegyik a B verzió útvonalát ábrázolják.Kivétel a 8-as az a jellegtelen szűk völgy,a sokkal rövidebb és könnyebb útvonal.

A rókás fotónál balra 20m-re van a teszt furat amivel a talaj anyagát tesztelték.