2018. november 18., vasárnap

28 év után meg tudtam oldani ezt a matematikai példát,igaz kellett fél óra :)

Ezelőtt sohasem foglalkoztam ilyesmivel a suli után ami kb 1990-ben tanulhattuk ezeket.

Adott 2db autó.
100km-re vannak egymástól.
Elindulnak egymás felé.
Az egyik 45km/h-val halad.
A másik 65km/h-val.
Mennyi idő múlva fognak találkozni.


Én semmit nem néztem utána,fel tudtam állítani az egyenletet,még az egyenletek megoldási mechanizmusára is emlékeztem :)
3-as és 2-es voltam matekból mint mindenből,de ehez tegyük hozzá hogy semmiből 1 percet sem tanultam suli után sosem.(volt hogy a nagynéném korrepetált mivel matek/kémia tanár volt de nem sokat figyeltem)Ami rámragadt az rámragadt.Abszolute nem foglalkoztam többel mint amit felfogtam és nem is érdekelt,soha nem jelentkeztem válaszadásra csak ha szólítottak,soha nem verenyeztem sportversenyen csak ha muszáj volt (1szer és megnyertem a ping-pong bajnokságot)

Tehát az 1990-92-es oktatás színvonala ebből jó lemérhető hogy tudtam 28 év után az egyelnet megoldási módszert,és magamtól kerestem és jöttem rá a logikára és állítottam fel az egyenletet,és csak most értékelem igazán hogy tényleg milyen érdekes ez a matematika.