Az egykori top-gun filmet ha 20x nem néztem meg pár év alatt akkor egyszer sem ,minden mondatot tudtam minden snittet tudtam a légiharc jelenetek közben,és még a zenéit is lefordítottam.
Az egykori Falcon3 szimulátor adta vissza akkoriban legjobban a dogfight tipusú légiharcot ráadásul maximálisan látványos is volt a kor színvonalának csúcsa és maximálisan hardcore reális volt a repülőgép/és a radar kezelése a repülési modell a sérülések stb.. és a kötelék tagjai beszéltek egymással és hozzám,kötelékparancsnokkként utasíthattad őket mindenfélére,akár megközelíthettük észrevétlenül kikapcsolt radarral az ellenséget(asszem volt awacs képernyő)kioszthattuk a célokat egymásnak és csak a seggükbe érve hátulról infrával sidewinderrel lőttünk rájuk,az ellenség is trükkös volt cselezett,lopakodott,és nagyon ügyesen fordulózott.
A jelenlegi legjobb szimulátor természetesen orosz mint ahogy a DCS Su-27 Flanker 1-2 játéka is az AI-t leszámítva az volt egykor ,és ez a DCS csinálta az Apache/Havoc Commanche/Hokum 90% reális játékokat is,ugyanaz a cég most a világvezető, szimplán DCS néven.
Vki összevágott egy top-gun ihlette légiharcot vele.
Ha vki sosem játszott volna ilyen "játékkal" ez jól visszaadja,ettől beleszerethet,már a Falcon3-ban átélhető volt ez az élmény,azóta meg ...mi lehet már.....ráadásulmindez VR szemüveggel ,el se tudom képzelni de nem is vágyom rá,nagyon beszippantja a computer az embert ha nem figyel,a természetközeli valós hobbinál nincs jobb időtöltés a világon.
Itt a falcon3-nál ki van kapcsolva neki a G erő szimulálása mert nem tudna ennyit így fordulni ájulás képernyő sötétedés vagy vér tódulás vörös képernyő nélkül,és nem használja ki a radart,régesrég ACM? air-combat módba kellett volna kapcsolnia a közeli légiharchoz ha jólemlékszem,ennyi év után is megmaradt ez a fejemben.