2016. június 10., péntek

Ez a fürkészdarázs nagyon értelmes kis rovar

Emberi ajtó közelében arra lettem figyelmes hogy valami zümmög fura módon láttam hogy egy kis hosszúkás hangyaszerű darázsszerű rovar egy luk körül forgolódik akkor nem is figyeltem tovább mit csiná macskát is érdekelte a dolog.

Pár napra rá megint a közelben voltam amikor megint látom hogy a kis darázsszerű ott repked és mászkál ahol korábban vélhetőleg minen nap ottvan,kereste azt a kis lukat amit napokkal ezelőtt fürkészett,befedhette a por és kis kavicsok.Ez a kis rovar szabáloysan kereste a lukat megfogta arrébbtette a kavicsokat és megnézte alattuk is,szó szerint pakolgatta el a kavicsokat és alattuk is megnézte.Vagy fél óráig figyeltem aztán én untam meg nem ő.


Harmadnap megint ott volt akkor már akcióban éppen lukat fúrt,valami fúrógéphez vagy vésőkalapácshoz hasonlatos szeekezet lehet a fején mert még a hangja is olyan teljesen fél testel belefeszülve a lukba mélyíti azt és a vésőkalapácsa hangján hallani amikor erölködik akár a valódi szerszámok olyankor még a farka is belegörbül annyira erőlteti,a felesleges homokot kikotorja a lukból.
Amikor nem figyelt épp elszált beleraktam a lukba egy kis kavicsot eléggé passzolt bele,amint visszajött megfogta a kavicsot és elvitte vagy 5 centivel arrébb hogy véletlenül se zavarjon be megint a munkájába ne legyen láb alatt aztán azonnal folytatta a melót.

Amikor a genyó macska megzavarta elhesegette akor csak errébb ült kb 40 centivel sé fiyelte a macskát és a macska őt,álandóan szálldos és mozog de most csak ült és figyelte a macskát mikor megy el onnan.Ahogy a macska heccből felemete a macsát máris felszökkent tehát tudatosan a macskát figyelte vagy 40 centiről.
Távozott a macska már ment is vissza a lukához.

Ezt az előnytelen fotót találtam róla,én már a végére szépnek láttam a kisokost.
Ez az aki a túl hosszú lábait lógatja a levegőben amikor repül.