2023. április 24., hétfő

a kaccenmiccenek okossága

 https://hellomagyar.hu/2023/04/23/szo-szerint-eletet-mentett-a-hos-macska-rangos-dijat-kaphat-

 

"Willow gazdája, Amanda Jameson azt mondja, nagyon közel volt ahhoz, hogy kómába essen, ami végzetes lehetett volna. Az 51 éves liverpooli nő ugyanis egyik éjszaka ijesztően alacsony vércukorszinttel elvesztette az eszméletét. A macska ezért megharapta Jameson párjának, az 57 éves Ray Sherwoodnak a lábát, aki a televízió előtt szunyókált. Willow ezután felvezette Sherwoodot az emeletre, ahol megtalálta Amandát, és azonnal mentőt hívott. „Elaludtam a tévé előtt, majd hajnali 4 körül arra ébredtem, hogy Willow megharapta a lábam, és rám ugrott” – magyaráztza a férfi. Hozzátette: „Ez nagyon szokatlan volt tőle, és arra késztetett, hogy felkeljek, hogy lássam, mi történhetett. Köztem és a lépcső között futkározott, és visszanézett rám. Követtem a lépcsőn, ő pedig folyamatosan visszanézett rám. hogy biztosan jövök-e.” A férfi szerint amint beléptek a hálószobába, Willow felugrott az ágyra, az eszméletlenül fekvő nő mellé. „Nem reagált, úgyhogy azonnal mentőt hívtam. Nagyon rosszul volt, ezért kórházba szállították, ahol szerencsére el tudták látni” – folytatta a férfi. Amanda Jameson elmondta, hogy az orvosok szerint nagyon közel volt ahhoz, hogy diabéteszes kómába essen, és akkor a kilátások nagyon rosszak lettek volna. „Willow csodálatos, szerintem egyszerűen hihetetlen” – tette hozzá. „Amióta hazajöttem a kórházból, nagyon vigyáz rám. Észrevettem, hogy nagyon sokszor a számhoz tapasztja az orrát. Azt hiszem, ellenőrzi, hogy lélegzem-e.” Díjat kaphat Willow csodálatos tettével esélyessé vált a National Cat Awards (Nemzeti Macskadíj) egyik kategóriájának megnyerésére. A brit közönség június 30-ig szavazhat az aspiráns cicusokra, a nyerteseket pedig július 17-én hirdetik ki. A díjátadó szervezője, Ashley Fryer a következőket mondta: „A macskák óriási hatással lehetnek a jóllétre és a mentális egészségre. Egyértelmű, hogy minden döntősünk valami igazán különlegeset tett gazdáiért.” A szervező elárulta azt is, hogy összesen közel 3000 jelentkezőt regisztráltak a megmérettetésre, de a mezőny már 12 cicára szűkült, közülük kerülnek majd ki a végső győztesek"