Az egyik filmet emberek készítették a másikat szerepjátszó hőskanok,minden klisével és mélylélektani maszlag emulálással ami manapság kötelező része minden komoly gondolatiságot emulálni akaró üres holywoodi drogos felszínes nézettség és profitérdekelt rendező szerűségnek.
ARyan közlegénnyel kezdődött mégcsak light formában egy olyan embertelen viselkedés bemutatása ami a valóságban nincsen mert a háborúban is ember marad az ember,viszont a hatás a nézettség növelése miatt újat mégújabbat kell mutatni,ez a fékevesztett liberális lejtő lényege,ami az extrém felé majd a mások számára már bántóba vetemedik.
A FURY nevű Holywood-i moslék úgy kezdődik hogy az amúgy kameraérzékenységtől motiváltan afrikát nagytotálban megmentő Angelina Jolie-val közösen bérgyilkosként is a filmvásznon példát muatató Brad Pitti most éppen ráugrik egy békésen lovagló német katonára a tankjáról és a kését beleállítja annak szemébe.
És ez a fajta állati viselkedés végigmegy az egész filmen,pl kiskatonát kényszeríti hogy lőjön hátba egy német foglyot,amivel ugye ha gondolkodtak volna az írók rendezők mégnagyobb bűntudatot érnek el,hiszen csak a háborúban mint férfiak közösen vállalt megmérettetésében csak fegyveres emberre lövünk ,mert csak így marad megmagyarázható a tettünk.De se a rendező se Brad Pitti nem jutott el eme gondolati mélységig,csak imitálják a mélységet mert mert mára kötelező klisé lett.
Hát a T-34-ben ilyesmi nincs.
Semmi trendi hőskanmajom karakterség,semmiféle mékylélektan,illetve minimális épp amennyi kell.
Semmi embertelenség,semmi trágárság semmi sze...alitás.Az ember a háborúban is ember marad nem változik át 3d-ben csonkoló vérgőzös trágár Brad Pitti-vé.
Két teljesen más világ van a két film mögött.
A sokat szenvedett és ezért sokat gondolkodott bölcsebb lett vagy embergyereknek maradt orosz őszinteség,egyszerűség,
és a jólétben teljesen liberálissá elfajzott Holywoodi hőskanmajom idolok akik csak gépiesen kötelezően játszák az őszinteséget miközben azt képzelik hogy a háborúban állattá változtak az emberek,mintha ez a kettő összeférne,és nekik valamiféle lelkileg megviselt de mégis kegyetlen embertelen hőskanférfit kell alakítaniuk.Csakhogy egy lelkileg megviselt ember is a jó felé gondolkodik és nem lövet hátba egy fegyvertelen másik embert,teljes a morális üresség és emberi tartás nélküliség ami a Fury c film mögött van.
A T-34-ben úgy elmagyaráznak eltetveznek minden harctéri akciót ahogy még egyik filmben sem,úgy megmutatják egy üldözéses útlezárásos bekerítő akció térbeli elhelyezkedéseit ahogy még egyik filmben sem.És nem vállalnak túl nagy csata bemutatást túl nagy területen és távolságokon és időben,hanem a tipikus a legtipikusabb perszonális méretben egy falu megvédését ,rajtaütést mutatnak be időbeli ugrás nélkül realtime-ban.
A Fury története átvált a nevetséges hősiességbe mert senki nem maradna egy mozgásképtelen tankban egy SS zászlóalj közeledésekor.
A T-34 99%-ban hihető.
Már olyan tökéletes a T-34 rendezése minden részletében és még a panorámákat vagy a jó fényekkel rendelkező napszakokat se felejtették ki hogy tényleg csak a zenébe tudnék belekötni ami az érzelem mentes teljesen szárazan logikusan tényszerűen vezetett történések mellé már nekem sok,túl pörgős túl tökéletes,még ez is tökéletes,szinte hiányzik egy kis oldottabb beszélgetés humor szimfónikus zenére,túl komoly és kocka az egész film.
Túl tökéletes.
És nincs magyar szinkronja,tehát nem játszották a magyar mozik.Gondolom,bár nem járok/jártam moziba/mivel nem voltam szerelmes.
Kérdés miért nem játszották a mozikban itthon ez kasszasiker lett volna.
Vagy direkt meghagyták az orosz nyelvet ami nagyon eredetivé teszi.