2019. december 7., szombat

2 szürreális élmény

1.
A kassza felé tartok a spar-ban szemem sarkából valami piros magas télapósapkás embert látok a sorban de a polcokat néztem eszembe is jutott az a humorista aki a koboldkalapot felvette a reptéren hogy fel tudja vinni a repülőre.
Beállok a sorba elöttem egy feszülős nadrágban egy órmótlan formátlan női segg,gondoltam na ehez kell valami teljes vakság és önkritika hiány hogy valaki így öltözzön,aztán feljebb nézek és ez a piros sapkás és ez egy fickó.....?Hatalmas dromedár termetű ember nagy fehér pulóver és bicajosnadrág és piros télapósapka,bringások lehetnek de ilyen időben....?mennek valami télapórendezvényre?egy leharcolt arcú társa vagy egy idegen vásárló odaszól neki majd visszamegy a boltba még ki a sorból,gondoltam az is bicajos de furán nem sportos.

Ekkor szól a pénztáros hogy a kassza záródik a" fehér pulóveres úr után a többi álljon át",(mikor elkezdte a mondatot én már át is léptem)
Az új sorban elöttem egy félöreg nálam is és a fehér yetinél pláne alacsonyabb 50 éves borostás ember átfordul a fehér pulóveres irányába és rászól egy a sorba beálló emberre hogy oda már nem lehet állni majd odaszól a yetinek hogy húzza be azt a fonott magas állókosarat maga mögé ezt így szokták,és ő maga odalöki a kosarat.
Ekkor néztem a fehér yeti felé a kosárra és tévedt a tekintetem a lábára a magassarkú cipőjére merthát bizony ez nem biciglis bulitélapó volt hanem egy kőbuz..áns nőnek öltözve.
Nagy benga mackó termet hájcsöcsökkel 20 centis magassarkúban borostával és egy piros bojtos sapkában,minden megfáradt kisvárosi  lakótelepi pénztárosnő a többi kasszánál kitapogató üzemmódban kezelte az árúkat mert tekintetük szigorú arcal mind felé irányúlt amint bu..áns yetink elpakolja  dolgait csini kis bőr arany neszeszerébe amit csajosan átdobott a mackócicik felett méteres vállain.
Atya világ.

De látszott rajta hogy nagyon rosszul érzi magát attól amit művel fiatalok gyerekek szeme előtt rossz példát mutatva nekik túk korai kérdéseket szülve bennük,mint minden hozzá hasonló provokatív elmebeteg.
És ez a lényeg.


2.
10 percre ettől még a yetiszörny hatása alatt beléptem a gyalogos aluljáró alagútba ami vagy 60m hosszú és a közepén belépve 2 lámpa égett és azok is egymás mellett az egész szakaszon,tehát adott egy 30m hosszú sötét alagút aminek a vége 90 fokban elhajlik a felszín felé emelkedve még 20m-ren és onnan fény szűrődik be

Csak én voltam benne amikor "tél a cipője hó a subája" gyermekdalt teli torokból éneklő 50 fős óvodáscsoport hangját hallom elképesztő akkusztikával amint a lejtőn lefelé tartanak be a vaksötét alagútba felém,árnyékuk má rmegjelenik a messz falon az alagút végén.
Hihetetlenül fura élmény ,a filmekben szoktak ilyen jeleneteket rendezni a misztikus élményekhez
vaksötét alagút és óvodáscsoport télapódala járja át az egészet