-A "Nagy hajóskönyv" óta rajongok a régi nagy vitorlás hajók látványáért,az Onedin család pluszabn mellé tette a késői vitorláskorszak iránti rajongást.
-Ahogyan a rendszerváltást dokumentáló Szomszédok c sorozat alkotói megérdemlik az elismerést ugyanúgy a briteknél az Onedin alkotói is akik ameddig lehet ameddig hajók vannak és eredeti kikötők megcsinálták a korszakot bemutató sorozatot,nincs tv se rádió se telekommunikáció,a nők valódi ruhákban járnak a bokájuk sem látszódhat ki,sziklaszilárd illem uralja a női férfi kapcsolatot,és nemtudom mi történt volna akkoriban azzal az emberrel aki TV hijján kiáll egy pódiumra és a sze..alitásról vagy homo..alitásról kezd el beszélni nyilvánosan gyerekek fiatalok szeme előtt füle hallatára vagy akár valamiféle női problémákra való gyógyszert reklámoz.
Szerintem talán fel is akasztották volna.
Tehát ezt leszámítva vágyott erkölcsös világ.
Rájöttem hogy szerintem minnél Istenesebb egy társadalom annál inkább ráérnek a törvénykezés az illem részleteit is kidolgozni azzal is foglalkozni és a fordítottja is gaz minnél Istentelenebb a társadalom annál inkább vesznek el az íratlan szabályok is,lásd az internetes kommunikációt.
Nagyon kevés valódi fénykép maradt meg a vitorlás hajók utolsó korszakából az 18xx-as évekből.
Azért az a derékkötő vagy hogyan nevezték nem volt egy fantáziátlan találmány,legalábbis nekem meglódul.
Ezek a nők már modernebbek vagy utcalányok,az Onedin-ben amikor a huga elkezdte láthatóbbá tenni a felső részét(ezt nevezik dekoltázsnak?)egyből megkapta hogy utcalány.Illetve a kép csalóka mert nincs nyitva a felső részük ott is ruha van a nyakuknál látszik.Mégsem utcalányok.